sejarah

Wordless Wednesday #5 : Pilihan Yang Tepat

..
 Assalamualaikum

..


"Banyak orang berpuasa yang tidak mendapat pahala kecuali lapar dan
banyak orang yang solat (malam) tidak mendapat pahalanya kecuali berjaga"

HR Al-Hakim

31 comments:

Mr.Thinker@Ali said...

penuh pengertian. terima kasih. :D

ABU said...

bulan puasa esroberi kena pangkah..:D

rara pinkmafia said...

jgn lah merugikan pahala puasa. =)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Nice.. ^_^

アヌム ちゃん said...

Salam ramadhan dan selamat berpuasa :) Baru sempat nak wish dekat sini^^

shedameor said...

nampak menarik tambah2 lagi tengah puasa ni kann. huhu

ILA HonEyBuNNy said...

mutiara kata untuk kita renungi...best...

nyum3...optsss..heeh

syrupmasin said...

kenapeee gmbr ini :D

aiEz said...

amna menguji,hihi...nyum2..;)

.izzati liyana. said...

aiyoo. nmpk menyelerakan strawberry tu..

dill said...

dugaan2. lawan nafsu.

salam ramadhan, amna comel :)

dill.

shahjiehan said...

tu la... skrg ni lapar gile... dah la tak sahur..

sabar je la... tuntutan ketika berpuasa pon keje jaga jugak... puasa semua, mata (tgk benda2 x elok), mulut(bercakap ttg sia2)... hehehe

Papa Mifz said...

sungguh dalam maksud nye....

amna said...

Assalammualaikum :)


MR. THINKER : sama-sama dan selamat berbuka untuk ramadhan ketiga ^^

MR. ABU : bukan esroberi je, bluebri, grape semua pun tak boleh makan di SIANG HARI ^^

MISS RARA : insyaAllah, sama-sama kit semua menahan diri drpd semua perkara yang perlu dihindari :)

SIS LILY : tq, kak lily :)


sambungan..

amna said...

sis アヌム ちゃん : salam ramadhan buat kakak di perantauan. semoga ramadhan penuh barakah bersama husband tercinta :)

MISS SHEDAMEOR : huhu, sabar dulu.. nanti dah azan maghrib bole telan dah ^^

MISS ILA : hehehe, opptsss ^^

MR. SYRUPMASIN : menguji kesabaran dan kekuatan iman awok lah.. haha

MR. AIEZ : huhuhuhu, sikiiiiit.. lah :D

MISS IZZATI : nanti balik tarawih singgah 7e cari ye.. tahan dulu dik..

MISS DILL : lawan.. lawan. lawan! selamt berbuka puasa cikdill cute ^^

MR. JIEHAN : terlajak sahur rupanya. mesti terlupa kunci alarm. esok jangan lupa sahur, selamat berbuka ^^

Terima Kasih semua.. Amna blogwalking kalian lepas entri seterusnya, k ^^

iMBobo said...

waaaa..bila lah org nk blanje bobo ni :D

iMBobo said...

waaaa..bila lah org nk blanje bobo ni :D

amna said...

MR. PAMIFZ : jom renungkan sama-sama ^^ selamat berbuka puasa untuk pa mifz, ma mifz & mifz too ^^

MR. BOBO : insyaAllah, ada rezeki :)

Terima kasih. bw after next entry ^^

sya hassan said...

yummy! sabo! sabo! nnti bukak pose kita p bantai ekrem.. hehe

samat berpuasa :)

amna said...

MISS SYA : insyaAllah... selamat berbuka ^^

Siti Arfah said...

Puasa itu indah. Hargai dan manfaatlah. :)

Cik Diana said...

erm... sedap2..

Aisyah Aina said...

puasa2 ni kena banyak bersabar..haha..

jangan biarkan pahala puasa jadi kurus..selamat berpuasa ye :D

schaze zainn said...

wah sedapnya nampak.

nasib baik tgk waktu dah berbuka..hihi

amna said...

MISS SITI ARFAH : insyaAllah.. amin :)

CIK DIANA : hehe.. boleh makan malam2 ni sambil ngadap tv ^^

ADIK AISYAH : puasa menjadi kurus? hehe.. mcm entri MR. ABU jeww kekeke :)

MISS SCHAZE : kalau bukan waktu berbuka, saje nguji kekuatan tu ha.. hehe ^^

qamarguyz said...

salam ziarah..
huhu..nasib datang jenguk malam-malam..takda la meleleh ayaq liur..

amna said...

MR. QAMAR : as'salam. selamat bersahur ^^

Cik Aish said...

waa sedapnya ni ice room kan kan kan..ades batal posa tgk lama2

amna said...

CIK AISH : aah. tengok takpe, janji jaga iman.. jangan rasa nak makan pulak.. heheheh ^^

Abang Stalker said...

pelihara iman dan akidah,insyaAllah..dpt elakkn dr melakukn perbuatan sia2.

amna said...

ABANG STALKER : amin.. insyaAllah :]