sejarah

Nusajaya

assalamualaikum

dari hari jumaat sampai la ahad aku ada di Johor Bahru. alamak, habis bosan ooo..
sampai-sampai sana je terus balik rumah lama abah.. malam tak sempat nak keluar memana
sebab seharian menempuh perjalanan dari muar, singgah banyak tempat before ke JB.

keesokkannya, sabtu lepas je subuh start kemas rumah, buang semua barang-barang lama
yang dah tak guna, angkat perabot alih sana-sini, lap tingkap, kemas almari semua-semua la..
( dah lama gila tak balik sini.. sawang penuh dari dapur sampai la ke bilik-bilik )
punya la semangat sampai ke petang kami bergotong-royong anak beranak..

lasty, dalam pukul 4 petang, baru sempat keluar.. ohanaa yeehaa !!!!
lokasi pertama ke Kota Iskandar. Hasrat hati nak ke Nusajaya.. coz ada la si polan ni,
duk heboh-hoboh kt abah pasal pembangunan Nusajaya tu macam putrajaya. hihihi..
so, bukti dan kesahihannya, nak gambar :







Nusajaya ni ala-ala pusat pentadbiran di putrajaya juga..
bezanya, tempat ni menempatkan bahagian pengurusan dan pentadbiran negeri Johor
di sini juga terletaknya pejabat menteri besar, S.U-S.U kerajaan, exco dll.
Menurut  mr. google, pembinaan Nusajaya ni merangkumi 3 Fasa iaitu pusat pentadbiran,
kediaman kakitangan kerajaan dan pejabat-pejabat kerajaan persekutuan.
lebih lanjut, tengok sini Kota Iskandar


p/s : tak tau nak kata apa la..


17 comments:

apik pehe said...

hehhe..dok abis lagi mek ni jalan2..hehe

shahjiehan said...

bestnyaa



nk ikott

sy x pnh lagi smpai johor... sob3...




jom baca dan komen Bulan Rejab bulan haram.

awak dah komen kan..sje je... ping kat sini.. jgn marah

amna said...

mr. apik : sambil menyelam minum ayak naa..

amna said...

mr. shahjiehan : x sampai lagi? mai la.. tapi saya di muar. jb tu sbulan skali je dtg ^^''

bunga said...

cantik...:) suka tengok gambar,,cam dah pakar...

apik pehe said...

hhahaha..apik nk air gak..

Cik Ezy said...

best nye jalan2..
=)

tia @ Ini Kisah Tia said...

wahhh ! best , best . tempatnya besar2 eh ..

amna said...

miss bunga : tq. bese je sis

mr. apik : haha.. air masin takpe ke? hahaha

cik ezy : jeles lg saya tgk cik ezy kluar satu sibling. hehe.. nak jugak nk jugak..

miss tia : besar tapi masih dalam proses pembinaan. siap nak buat port tempat parking kapal2. nanti free2 datang la. syok buat photosht

ABU said...

oh..aku tak pernah sampai johor lagi damm dammm..

Heidi Shafiq said...

giler dasyat jugak ye nusajaya tu..

miss.Addin said...

wahhhh bestt !

miss.Addin said...

wahhhh bestt !

miss.Addin said...

wahhhh bestt !

amna said...

mr. ABU : bukan jauh pun Johor tu. masih dalam malaysia bha. sila datang ^^ pasti anda tak rugi ;P

mr. heidi : boleh tahan la. tapi x boleh lawan putrajaya yang pasti ;D

miss addin : waahhh, jom jalan JB !

shahjiehan said...

muar kat area mana? insyaAllah... sy teringin nk jalan area sana...


mai umah awak bleh x????

hehehhe


jom baca dan komen Dr. suruh isteri layan suami macam pelacur kelas atasan? | ! !shahjiehan [dot] com ! !

amna said...

mr. shahjiehan : duk rumah x dapat la, tapi saya boleh rekemenkan hotel/tmpt pnginapan. haha. ambui sampai cmtu sakali kan ;D