sejarah

Aku Dah Ketagih !

entri ni bapak kentang. Ketagih, cm addicted sgt lak kan.
Benda ni takde kene mengene pun dengan dadah, ubat batok ke ape lagi.
Ini cume la ketagihan terbaru aku time cuti semester ni ia ia iaitu
Mr. Rubik's 
Kubus Rubik ini sebenarnya teka-teki mekanik yang dah ditemui pada 1974

oleh pak cik pemahat dan profesor arsitektur Hungaria Ernő Rubik.
Kubus ini biasanya dibuat drpd plastik (26 kubus kecil) yang berputar.
Setiap sisi dari kubus ini memiliki sembilan permukaan dgn 6 warna berbeza.
Untuk menyelesaikan benda ni, setiap sisi dari kubus ini memiliki 1
warna dan warna yang berbeda dengan sisi lainnya.
tapi skrg ni tiap hari duk pusing-pusing benda alah ni..
SUMPAH besyh !!
 

makan rubik . rehat rubik . tidur rubik
waa, bolayaan deh !

6 comments:

emy'n said...

wah.. mesti terer kan?? hehe.. bpe lame nk siapkn 1 tu?

hasfyeirah said...

abg ipar saya lagi ketagih men bnd ni...mcm2 bentuk dia ad..yg panjang la, yang tiga segi la, yang piramid la, dlm kete duk susun bnd 2 jew...

AYA AKIRA said...

aku ketagih tido..
boleh x???
hahaha ^-^

boring siot cti neh...
study tuk nex sem nak???
hahaha ^-^

pemadam said...

EMY : tak pon. masih terkial-kial.. erk. memalukan je klo ckp tempoh masa :D

FAEZA : fuh. sifu tu. meh suh die ajar saye~

AKMA : ape lg ma, p dptkn 1 kt kedai. kite battle :D

emy'n said...

hehe.. xpe2.. truskan mencuba.. :) aa, faezah, kt umah ni pun ade yg bentuk piramid.. best jugak men tu.. tp adik lebih expert.. ;)))

pemadam said...

insyaAllah. u too