sejarah

Cuti Rehatkan Minda

assalamualaikum 


penat berjalan masih rasa sampai ke tulang jari. erk.. 
tadi petang dlm pukul 7 mlm selamat sampai ke rumah.
syukurlah semuanya selamat dan lancar.

Pagi Sabtu lepas ak dgn famili (kecuali along) balik skudai.
Alahai, rindu gile kt JB ! sekian lamanya tak jenguk rumah kt sne.
Kentang berhabuk & bernanah je mata tgh sawang sane-sini. haha
Sebenarnya p skudai sebab jiran lama kt depan rumah kahwinkan anak dio.
Nak jdi cerita, sebab dah lama tak balik,sampai nama pengantin pun tak tau.
Sepanjang perjalanan dari Tol Pagoh sampai la ke JB, cuma ambil masa..
 1 jam 45 minit 
ingat lagi klo masa kecik-kecik dulu.
Bukan main lagi. Duk tidur, bangun, tidur, bangun
pun masih tak sampai-sampai. Tak tau la apa puncanya
Nak kata jalan dah pendek jauuuuuuuuuuuuuh sekali.
Sah-sah abah yg dah berubah. kn ? kn?
Walau mcm mana pun selamat sampai ke lokasi yg nk dituju.
~Alhamdulillah~

Sampai-sampai trus p kenduri rumah jiran tu.
Then rehat-rehat kt rumah, tunggu sampai asar
Lepas solat, gerak ke Taman Daya sat p cari Tapak Deko Ismail Chik
Tpi jalan-jalan tak jumpa deh.. sesat lg ader. haha
Tanpa buang mase lbih, gerak ke Danga Bay.
Sampai-sampai sana p menapak jauuh tu.
duk sana sampai kul 9 tak silap.
Banyak juga benda kt Teluk Danga ni eh.
Banyak lagi benda yang aku KECEWA & TERKILAN
nak cakap pun malas. Klau korg pernah pergi tempat ni 2-3 tahun lepas
then korang banding dengan hari ni, korang tau la. grrr!
Tambah kecewa lg bila dapat tau yang Pembinaan Rumah-Rumah Tradisional
nak di buka semula. (tapi kesahihan tu tak tau la..) sedih !!
Ni antara foto-foto kenangan .
Mana tau ura-ura ni betul-betul terjadi
Tak dapat la nak ditatapi cucu-cicit aku.. erm..~~
  
Buat pengetahuan, model-model rumah tradisional ini dah diberi sewa
pada peniaga untuk buka cafe. Susah ler klo nk melawat pasni.
Payoh minta izin..
Bayangkan jela, mak abah ak yg dah berusia ni pun
teruja jerr tengok model-model rumah kt sini.
 Ape lagi cucu cicit ak n korang gak nanti..
Time-time menapak tu, tak lengkap la kalo tak buat famili portraiture kn. huhu
Yang BestNyer, before balik ak ade beli barang sebagai tanda ingatan.
Tapi benda ni takde la berkaitan sangat dengan lokasi ni kan. gugugu.. ni die!
 Sebelum beli tu kene la tgk bajet yang ader kan..
Klo ikut bajet, yg ini je mampu !
 
Jap, post sikit..
  Tak lama pastu gerak balik sblm singgah makan kt area
Tampoi & singgah Giant, beli mknn utk brkfst esok~
Takut-takut kebulur pulak pagi-pagi. haha

Esoknya, lepak-lepak kt rumah sampai kul 10pg
sblm gerak kluar ke bandar semula
Pusing-pusing, tgk jam dah pukul 11.30pg. 
So, kami sekereta pun gerak pula ke Kg. Kebun Bunga utk hadir majlis
walimatulurus ke-2. Kali ni anak sedara abah kahwin Anak pokcik Mujir.
YeaaH ! takkenal.....   ='(

Tak menyempat babe. haha..
Tengah gila dan almaklum lah benda baru, mesti teruja.. keep do it !
Siap-siap makan, jumpa sedara.. kiteorg pun balik ke Muar semula !
Sampai muar rupanya ada lg kenduri kena g. Tapi sebab dah ngantuk,
cuma Mak Abah & Farid je turun.
ZZzZZzzZZzzz...

4 comments:

emy'n said...

wah, jln sakan :) huhu

pemadam said...

lama tak berjalan emi. huhu.
jadi tak p melaka ??

emy'n said...

jadi.. g pantai puteri.. 9 smpai 11hb ni :)

pemadam said...

alhamdulillah. akhirnya..
bpe kete g.
nwy njoy yaa!