sejarah

2jam @ Wetex Muar


ASSALAMUALAIKUM 
 
tak lepas kot nk habiskan 10 jari ni kalo nk kira berapa
kali aku jejakkan kaki ke tempat ni sejak tahun 2007.
Tapi semalam sekali lagi aku p jalan sana.
Benonya cuma nk singgah p kedai buku tpi tersasar lak berjalan-jalan.
Banyak juga benda baru dlm tu.
Walaupun saiz tak bertambah (coz tngah2 bandar & tapak terhad)
tapi kedai-kedai banyak perubahan.
Paling latest adalah BaskinRobin
(tak tau la pulak kalo dh berbulan sbb aku lama tak p) haha
  

Puas pusing The Store p pulak ke Wetex.
Ayoyoo, naik ke tandas sangat terkejut dengan reka
bentuknya yang sangat GILA !
haish.. satu dah la pelik dengan lokasinya (jauh).
Then dah p tu, tak sangka pulak yang pintu masuk ke tandas wanita
HARUS aka WAJIB melalui bahagian sinki lelaki.
Sekali lagi, LELAKI. oKEyh, ini sangat menyegankan.
Bahaya pun iye. Baru memang la baru.
Tapi tolong larh..
tak mesra pengguna tao..

Lagi yang aku terkejut & tertarik adalah dengan pintu gelongsor
pada toilet OKU kat Wetex.
Wahaha, kerana jakun (penan), masuk la sume dalam ni. Hahaha.
Pintu kawalan ni sangat menakjubkan coz ak p
Galeri Starhill pun tak jumpe bende alah ni larh.
adoii. cayaalah!

Jalan punya jalan, tak sangkah dh dekat 2 jam duk dlm tu.
Benda yang dicari takde la seberapa tpi berjam duk dlm tu
Kua dari wetex p Tanjung Mas lak.
Saje duduk-duduk terapi kulit (gigit nyamuk tanjong) sampai maghrib.
Pastu baru balik rumah. yehaa!
 
Habis tu terus la balik rumah.
Kalo lambat-lambat ade lak yg kene rembat.
Wakaka.. adioz !

2 comments:

eca said...

wow. muar maju 2010.

pemadam said...

yeah! terbaek der. pasni selalu2 ler dtg. wakakakak