sejarah

20120610 Singkap Sejarah


Assalamualaikum wbt
   
Tatkala berlakunya penghijrahan kaum Muslimin ke Madinah, Rasulullah S.A.W bersama Saidina Abu Bakar bersembunyi di Gua Thur untuk melarikan diri daripada orang Quraisy yang membuat rancangan untuk membunuh baginda.
Tahukah semua apakah yang telah menyebabkan orang Quraisy mengesyaki Rasulullah berada di dalam gua itu?
Untuk pengetahuan semua,
dikatakan cicak di dalam gua itu telah mengeluarkan bunyi dan menyebabkan Rasulullah SAW hampir diketahui. Tetapi mujurlah dengan kuasa Allah, sang labah-labah telah membantu Rasulullah dengan membuat sarangnya di pintu gua tersebut dan menyebabkan orang Quraisy berpatah balik kerana yakin tiada manusia di dalamnya. Hal ini adalah berpunca daripada sarang labah-labah yang masih berkeadaan cantik seperti tidak berusik.
 Allahuma Sholi'ala Muhammad.. 
 

8 comments:

jeBateja said...

Rumah den banyak cicak....nak kena bunuh ni....

Jawapan untuk Myvi or Flx....den sudah jawap di blog den, tapi den copi lah ke sini....

tentu lah MYVI cuma ia lebih mahal jika dibandingkan dengan CC nya. Namun kualiti dan servisnya...adalah yang terbaek....jadi...kalau ikut pendapat saya - MYVI...dan maaf sebab tak boleh citer kelemahan antara keduanya sebab terikat dengan undang2 syarikat....yang berat tu AMANAH....ahakz

zulhilmi tempoyak said...

labah labah... :)

~SaL IjOu~ said...

Allah itu Maha kuasa..dgn izinNya Nabi Muhammad terpelihara~ subhanallah~

shedameor said...

marah kat cicak ! hehe

schaze zainn said...

cicak mmg suka bising -,-
sebab tu sunat lastik cicak hari jumaat ;p

hassy chan said...

hehe.. Allah akan tolong hambaNya yang paling Dia cintai..

amna said...

mr.jebateja: terima kasih untuk infonya ya.. :)

mr.zul: tudiaaa, maiii dah :D

miss.souljo: kekasih Allah :')

amna said...

miss.sheda: sunat dibunuh, lg2 hari Jumaat :)

miss.schaze: betui tu.. lastik naa

miss.hassy chan: kekasih Allah yang satu.. pasti dilindungi :')