sejarah

Tips Menjadi Peramah

.
assalamualaikum



  


Sabda Rasulullah s.a.w
 " Tiga perkara yang boleh mengeratkan persahabatan dengan saudaramu
iaitu memberi salam apabila bertemu dengannya dan
menyediakan tempat duduknya dalam sesuatu majlis 
serta panggillah dengan nama yang paling disenangi "
( riwayat Al-Tabrani )


" senyum . jangan mengkritik . buat orang lain rasa penting



32 comments:

cik sakdi said...

wah,,betul2..cume xsuke kalau kite senyum.dia xbalas pon senyum kite. kecik ati.huhu

alif haris said...

sy pn nk jadi peramah juga :)

amna said...

CIK.SAKDI: takpe, kita senyum saja.. mana tau satu hari nnti dia balas juga senyuman kita ^^

MR.ALIF: saya juga ^^

H.J said...

assalamualaikum,,

abah khalisha said...

Tapi orang sekarang ramai yang jenis SOMBONG..lebih-lebih lagi di KL ni, jiran tetangga jarang bertegur sapa..kita tegur dia jawab acuh tak acuh je

sjiehan said...

suka sembang ngan pakcik2...tp segan nk cakap nganpmpn.... huhuhuhhu

bunga said...

betul2..bunga pun nak jadi peramah gak..hakhakaha

merahitujambu said...

senyum bukan perlu berkata pon..x susah ponkan...

NzA said...

itulah yg sebaiknya..dan yg pnting berikan snyuman ikhlas.....

amna said...

MR.HJ: waalaikumsalam. hi perkenalan..

MR.ABAH.KHALISHA: huhu.. betul gak. kadang2 tu sifat malu berlebih2 sampai org anggp sombong :[

MR.JIEHAN: alhamdulillah.. x usah ckp dgn prmpuan kalau xda apa2 sbb msbb. hehe

MISS.BUNGA: saya juga. kelu betul lidah ni kalau dgn orang x dikenali :(

MISS.MERAH: yurp! senyuman kena ikhlas..

CIKGU.NZA: insyaALLAH. jangan berat bibir mengukir senyuman :)

BW THEN~

fa-in said...

tips yg sgt simple tp tak ramai yg aplikasikan lg2 tang beri salam,huu..

amna said...

MISS.FAIN: kalau mcm tu cukup sekadar senyum.. ayuh amalkan ^^

aiEz said...

pelihara silaturahim sesama kita,sbb tu yg paling penting dr hdup berpecah belah...kita pn hidup bermasyarakat,jd kena jaga semua tu..:)

Umie Artoqiemie said...

senyum sini keh3..

shedameor said...

sheda suke kalau orang panggil sheda comel. hehe

NeoBalanoCarpus said...

senyum n beri salam pun boleh ramah..tu sbg pemula bicara.dah lama2 bru bleh sembang panjang...tp KL lain skit orgnya...

ABU said...

assalamualaikum..nak dududk..:D

aleen aiden said...

jumpe alin kat mane2 nt senyum ye!hee ^_*

amna said...

MR.AIEZ: setuju sangat. walaupun kita tak reti bergaul or bercakap.. senyuman dah cukup kan.. :)

MISS.UMIE: manisnya... senyum balik lah :) :) :)

MISS.SHEDA: hi comel! awak cute la :)

MR.NEO: orang KL cmne tu? hehe, awal perkenalan mmg susah ank ajak bual..

MR.ABU: meh meh meh.. VIP seat saya beri :)

MISS.ALEEN: insyaAllah.. pada yang bukan aleen pun kena senyum ni.. kata nak ramah ^^

BWTHEN.

sleeping_maniac90 said...

assalamualaikum tuan belog...
*peramah x??* hahaha

アヌム ちゃん said...

nice tips..boleh ptaktis :)

Addin said...

suka tips ni ! :)

smile !

adwafarahin said...

adwa nk panggl jiha bole kan? senang x dgn nama tu? :)

Fara E's said...

tak susah pun nak jd peramah (:

amna said...

MR.MANIAC90: waalaikummussalam :) *takde la peramah mana* hahaha

SIS.KOREAN: sama2 kita praktis. *amna x pramah mne pun :(

MISS.ADDIN: smile!

MISS.ADWA: suka2! mak n abah panggil ziha. kawa2 panggil jia ^^

DIK.FARA: betul tu.. dah lama ngidam jadi peramah..

iMBobo said...

salam.. hi amna hehe.. ok x? :)

amna said...

MR.BOBO: ok :) alhamdulillah..

qlah said...

salam .

nice info . hihi . point taken .

#senyum :)

amna said...

MISS.QLAH: welcome. smile dear :)

Iz.Eusof (Abg Stalker) said...

ramah2 dgn prmpn je bole? :P

sha my heart said...

Bagus. Sha nak jadi ramah juga la macam ni. =)

amna said...

MR.IZ: tak, semuanya.. kalau boleh dengan yg mahram :)

MISS.SHA: nak jugak.. jom ikut tips :)