sejarah

pisang goreng



mak : ziha, g beli pisang goreng kt kedat Tar depan tu ?
jia : hmm.. hmm.. pisang goreng ? soto ?
mak : g la, kejap je.. bagi kawan abah datang tu makan
*kawan abah datang melawat bersama isterinya
jia : okaay.. okaayy.. jia siap kejap. nak beli bape banyak ?
mak :beli rm5. campur-campur la kalau ada keledek ke, keladi
jia : ok, tgk la ape yang ada nanti. kalo takde jia beli kuih saje tau

2 minit bersiap... ( now )

aku masih duduk ngadap laptop kt dalam bilik sorang-sorang. sambil mengharap
dak adik balik cepat daripada tuisyen dengan kawan dia tu. mak oii, ika, cepat deh!
mcm mana nak keluar nih.. dah pakai semat2, sekali tak leh nak kluarkan kete la pulak
pakcik tetamu itu telah parking baek punya.. * kepala kereta ngadap jalan raya
then menutup kete mak n abah's. aisehh.. cmno pulok nih. punah..punah..

p/s : aku masih menunggu dengan tak pasti. harap-harap ika balik cepat then
minta tolg dia sama kwan die tu naik motor p beli pisang kt depan sane -.-''

6 comments:

najmi^^ said...

wuu~ sedapnye pisng.. lpar nieh^^

amna naziha said...

jom datang muar. saya belanja makan pisang goreng. free free.. panas panas.. :D

misSbLurRy said...

layan pisang ptg2 sodap gakl kan

amna naziha said...

misSb : sodaap. cicah pulak dgn smbal cabai ;p blurp!

Afiqah Sanusi said...

ika dah balik :)

nEuR0 shEwAzni said...

saye rindu nak makan gorem pisam d pasar dekat ruma sebab dia murah dan sedap !