sejarah

ku redha sekiranya ini karma buat ku

Assalamualaikum
 
orang mukmin sama ada lelaki atau perempuan akan sentiasa diuji
oleh Allah sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah
Dia menghadap Allah kelak tanpa membawa dosa walau sedikit
(hadith riwayat Imam Tirmizi)

 
Ya Allah, jadikanlah dari kalangan kami insan yang sabar
Kurniakan kami takwa dan sirami kami dengan rahmat dan hidayah-Mu
Sesungguhnya kami insan lemah dan redha dengan ketentuan-Mu
amin
 

49 comments:

milo said...

huhu amin.....aku redha dengan ketentuanMu...

cik ETTY said...

yep :)kte kne redha dgn sume bda tjadi.b strong :)

schaze zainn said...

sabar itu separuh dari Iman :)

tapi kalau asik bersabar menunggu tanpa ada usaha pun tak guna juga,

so kene bersabar dan berusaha :P

ABU said...

aminn.....

Amirah Suhana said...

Anggap lah itu semua dugaanNya :)

chenthagila said...

nape ni wak..pape pon, sabar k :)

アヌムちゃん said...

amin..

dill said...

amin ya rabbal 'alamin.

dill.

Mr.Thinker@Ali said...

amin. semoga kita tergolong dalam kalangan insan-insan yang beriman dan bertqwa. :)

aiEz said...

Amin Ya Rabb..:)

shedameor said...

amin :)

fa-in said...

aminn..
kita belum layak dikategori sbg org beriman selagi ujian tidak menimpa kita.
pasti ada je ujian dtg,tabahlah. :)

iMBobo said...

aminn :) thanks sbb share :)

L said...

beersabarlaaaaah....la tahzan.. innallah hu ma'ana...

sy syg awak?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/kasih-sayang.html

amna said...

assalam :)

MR.MILO : amin. insyaAllah :)

CIK ETTY : you too :)

MISS SCHAZE : betul2, sokong 101%. semua ujian harus disertakan dengan redha dan sabar :']

MR.ABU : amin. insyaAllah..

MISS AMIRAH : ya. fitrahnya manusia diduga :)

MISS CHENTA : alhamdulillah, all will be fine then :']

SIS : amin :')

amna said...

MISS DILL : amin ya rabbal alamin :)

MR.THINKER@ALI : amin. gain it ^^

MR.AIEZ : alhamdulillah. amin..

MISS SHEDA : alhamdulillah. amin..

MISS FA-IN : betul tu, selagi banyak ujian diterima, semakin sayang Dia pada kita :') insyaAllah..

MR.BOBO : sama2. amin..

MR.L : terima kasih. insyaAllah :)

TERIMA KASIH. BW THEN~

ILA HonEyBuNNy said...

amin...

ku juga redha...

apa yang terjadi, pasti ada hikmahnya...;-)

muhamad hanif said...

kau mesti kuat mcm aku tau =)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

amin..
sentiasa redha dgn apa shj ketentuan dariNYA..
stiap apa yg berlaku itu pasti ada hikmah disebaliknya..

asnizaziz said...

setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya..chill^^

sha my heart said...

amin, ya rabbal alamin..

lama tak nampak amna. merajuk ke marah sha ke?

wah, dah lain blog. Cantik. Sejuk mata mmandang.. Hihi~

CIK JATT said...

Amin. manusia tak lepas dari segala bentuk ujian, supaya kita sentiasa ingat kepadaNya

by the way, sis follow ur blog:)

bunga said...

amin..

Niena Pengembara Ilahi said...

Amenn :D

tomatokering :) said...

aminnn ~ insyaallah :)

dhiera said...

redha dan redah!!
jangan cepat mengalah~

ieqa said...

Aminnnn! :)

syrupmasin said...

redha..sabar2 :)

lilypelangi said...

amin...


nice sharing dear :)

kesengalanyamat said...

cikgu nurul nazihah!!! npe ngan awk....... btw bulan puase mmg bulan penuh dgn dugaan, n ALLAH akn duga hamba yg dicintai n kasihi... ambil dugaan sebagai satu rahmat, n harungi dugaan dgn penuh kesabaran ok syg... cg jgn sedeh2 ok!!!

sya hassan said...

aminnn.. mudah2an Allah mendengar doa kita :))

sha my heart said...

amin ya rabbal alamin..

lama tak lawat amna..

cantik template, sejuk mata memandang..

amna said...

MISS ILA : insyaAllah.. redha terima segala dugaan n ujianNya

MR.M.HANIF : yela. aku tau kau mmg kuat. pasni kena berguru la dgn kau yer :D

MISS LILY : amin. insyaAllah kak. sama kita :)

MISS ASNIZAZIZ : ya, saya percaya semua tu. kadang2 tergugat juga hati ni :[

amna said...

MISS SHA : amin. insyaAllah saya jenguk nnti. skrg sikit busy sbb assgnmnt penuh. nk bw pun tersekat2. x pe, insyaAllah akan singgah kemudian. miss u too :)

CIK JATT : amin. insyaAllah.. terima kasih sis. saya akan follow kemudian. skrg ada hal sikit.

MISS BUNGA : amin..

MISS NIENA : amin..

MISS TOMATO : amin..

MISS DHIERA : ye. betul3! petua terhebat :)

amna said...

MISS IEQA : amin..

MR. SYRUPMASIN : redha, insyaAllah :)

MISS LILY : amin. sama2 kita ^^

KAK FIQAH!! : saya dah okay. sekadar luah rasa. ntah sejak2 assgnmnt bergunung ni macam2.. :(

MISS SYA : amin.. insyaAllah, niatkan utk semua umat Islam juga :)

MISS SHA : amin.. terima kasih cik sha. kemudian amna akan singgah tau. agak busy :'(

BW KEMUDIAN KAWAN2~

WidadCutieyGirlZ StorY said...

amin ;)

Shamsuddin Amin said...

syukur dgn setiap apa yg diberikan...
insyaAllah ada rahmat di sebaliknye... ^^

shahjiehan said...

sj baru pindah umah...

muhamad hanif said...

hahaha,

nak berguru ? boleh. yuran 2000 sehari yaa.



lalalalalalala.

amna said...

MISS WIDAD : amin.. tq singgah

MR. SHAMSUDDIN : janji Alla pasti benar. Setiap ujian pasti ada ganjaran kebaikan kemudiaanya.

MR. JIEHAN : alhamdulillah. pindah area KL ke mana? semoga dipermudahkan segala urusan tuan :D

MR. M.HANIF : 2000 sen kah? huhu.. kalau ikhlas.. free jer ^^

BW THEN. TQ

Abang Stalker said...

Assalamualaikum.

Dugaan dtg dan prg.kne sentiasa bersedia. :) Allah hny menguji hambanya,kita kne memperkasakn dri.Allah xkn beri ujian yg diluar kemampuan hambanya.

-tabahkn hati amna. :)

amna said...

ABG STALKER : insyaAllah.. tiba masa utk muhasabah diri & perbetulkan mana yang terpesong selama ini :'] tq

tia @ Ini Kisah Tia said...

:)

NzA said...

terima segala takdir n ketentuan dgn hati yg tenang n redha....

aleen aiden said...

amin..
kita d uji tanda Dia ingat kepada kita.kalau xslh ade sahabat nabi yg menangis kepada Allah sbb 1 ketika hidup die xd uji.die takot yg Allah dah lupakan die.

amna said...

MISS TIA : :]

CIKGU NZA : ye. insyaAllah akan memperbaiki segala kelemahan :')

MISS ALEEN : subhanaAllah.. ;')

Papa Mifz said...

sabar itu separuh dari iman..;)

zEri sAfEerA said...

InsyaAllah ameen :)

amna said...

MR. PAPAMIFZ : betul3.. sabar...

MISS ZERI : amin.. tq